Followers

Sunday, June 1, 2014

MALEFICENT

 
Maleficent watak yang dilakonkan oleh perempuan cantik atas ni, Angelina Jolie. Superb! Jalan cerita awesome. Tak terfikir pulak boleh diubah storyline jadi macamtu sekali. Kalau dalam cerita 'Sleeping Beauty' kisahnya adalah tentang puteri Aurora itu sendiri. Tapi tidak dalam movie ni. Watak yang diketengahkan adalah MALEFICENT. Penceritaan tentang Maleficent dari kecil sehingga dewasa dan kisah antaranya dengan King Stefan di 'highlight'kan.
 
Maleficent ni baik sebenarnya. Kisah 'evil' si Maleficent bermula bila dia tak dijemput ke majlis meraikan puteri Aurora yang baru lahir. Dia menyumpah si Aurora supaya tidur selama-lamanya pada usianya 16tahun selepas terkena jarum mesin tenun. Dan penawarnya hanyalah ciuman kasih sejati.
 
Masing-masing mesti ingatkan ciuman dari putera raja kan? Nop.
Lain ceritanya kali ni. Ciuman kasih sejati, bukan cinta sejati. Hehehe. So ciuman oleh Maleficent lah yang telah mebangunkan semula Aurora sebab Maleficient memang sayang sangat  si Aurora ni.
 
Putera Philip dengan puteri Aurora.
 
 
Kalau dh sayang, kenapa dia tak tarik balik sumpahan? Maleficent dah cuba, tapi tak boleh sebab sumpahan itu tak boleh di ubah oleh sesiapa even diri dia sendiri. 
 
Itulah serba sedikit synopsis ye jalan cerita Maleficent ni. Bolehlah pegi tengok di panggung sekarang. Tak rugi.
 

No comments: