Followers

Wednesday, July 9, 2014

CUTI-CUTI JAKARTA-YOGYAKARTA-BANDUNG - PART SIX

Salam Ramadhan ke-12.

Ni last entri pasal cuti cuti di bumi jawa haritu.

Sebaik sampai Stasiun keretapi Gambir, kami terus tuju ke hotel tempat kami menginap di Jakarta, Hotel Maxone. Cantik hotel ni --





Lepas check-in, rehat, solat, kami terus keluar hotel nak ke Tanah Abang.

Ini tips la bagi sesiapa nak stay di Jakarta dan tujuan utamanya nak shopping. Korang cari lah hotel yang betul-betul dekat dengan Tanah Abang. Betul-betul dekat tu maksud aku korang boleh jalan kaki je dari hotel. Satu hotel yang aku perasan, Fave Hotel. Ce try google --

Serius korang kena guna tips ni. Pengalaman aku masa pegi haritu, berapa teksi blue bird ntah kami tahan, semuanya taknak bawa kami ke Tanah Abang. Alasannya, MACET. Atlast ada satu teksi ni willing nak bawa kami ke sana, tapi itupun separuh jalan je weh. Serius tak bergerak. Kalau kami terus menerus dalam teksi tu, mau nye kene charge mahal nanti. Ok, satu lagi. Teksi blue bird ni satu satunya teksi yang guna meter . So please naik teksi ni, jangan yang lain. Jangan.

Perbandingan antara shopping di Pasar Baru dan Tanah Abang? Lebih kurang sama. Harga pun lebih kurang. Kalau pandai cari kedai, jumpa yang lagi murah lace nya di Tanah Abang.

Shopping, shopping dan terus shopping.

Dalam jam 4 petang macam tu, banyak kedai dah tutup. Kami pun blah dari Tanah Abang dan kami tahan teksi, nak pegi ke Grand Indonesia Mall. Ha, bukan nak shopping sini ye. Kalau nak shopping sini semestinya mahal, sebab mall kan. Barang pulak semua branded je. Kami nak makan eskreeeem!

Tadaaaa.
Magnum Café --

Korang wajib datang sini. Paling best sini, kita boleh buat aiskrim kita sendiri. Bukan je aiskrim, sini ada jugak menu berat yang lain. Alang-alang kami dinner sini terus, last dinner di bumi Jakarta :)





Selesai makan, kami beransur pulang ke hotel. Sesampai hotel, mandi, packing beg semua sebab esok sudah mau pulang.

Yeaaaay. Nak balik sudah.




Okay next entri nak cakap pasal bajet percutian ni pulak.
Jumpa lagi.
Bai.

No comments: