Followers

Tuesday, July 15, 2014

MENU DIET ATKINS

Salam Ramadhan ke-17

Diet Atkins?
Kata mudah, diet dimana kurangkan makan karbohidrat. Dalam sehari kalau boleh ambil 20g je carbs.

Aku kekonon nak try. Tapi tak displin. Nafsu makan memang tak boleh dibendung. Huhu.
Dalam tempoh dua minggu - tempoh induksi, tak boleh makan segala jenis nasi, bihun, mee, koew teow, roti, tepung, kentang, kicap, sos cili . Tak makan nasi tu boleh lah aku terima lagi, ni sampai tak boleh makan bihun juga. Mana boleh tahan makan lauk jeeee :(


Sebab tu aku kata 'kekonon' diet. Aku buat diet ni, tapi tak penah berjaya dua minggu tu. Dua hari aku tahan, masuk hari ketiga aku dah cari bihun tomyam. Wohoho. Tambahan dalam bulan puasa ni, segala jenis makanan terbayang-bayang. HAHAHA.

Meh aku share skit menu yang aku makan masa aku amalkan diet atkins ni.

1. Chicken Foldover Atkins.


 
 
2. Chicken cheese ball homemade.
 



Ni kira rajin la aku nak masak cegini. Kalau malas sgt, aku goreng je telur dadar, sosej. Takpun buat telur rebus. Sapa tahan dua minggu cegini? Aku memang tak tahan.

Adoi-lah --
Macam mana nak kurus.

No comments: